Resepi

5 Resepi Berbuka Kegemaran Kanak-kanak

Ramadhan Kareem.Hari ni saya menacari-cari resepi berbuka puasa mudah untuk ibu dan senang kanak-kanak makan.Jadi cari punya cari.Saya senaraikan video di sini.Ibu-ibu boleh tengok resepi ringkas ni.Adjust ikut kesesuaian masing-masing.Cuma ia dalam bahasa Indonesia.Anda kena buat kaji selidik sikit.Hehehe

Resepi murtabak maggi dengan bayam

Kalau di Malaysia kita panggil murtabak megi.Boleh adjust letak bawang atau daging kisar yang serbuk kari.

Cucur maggi

Resepi ni unik.Lebih kurang macam cucur.Tapi memang merupakan resepi berbuka yang simple sebab cucur dia guna megi.Buat bulat-bulat.Mesti anak suka.Tambah lebih sayuran lagi.

Brownies kukus

Ini resepi berbuka yang ringkas dan cepat kalau ada orang nak datang.Tak sangka boleh buat brownies kukus senang macam ni.Tapi bab ajinomoto tu sila buat penilaian sendiri lah ye.

Makaroni kukus

Saya suka resepi ni sebab senang.Biasanya kita bakar kan?Mungkin boleh letak cheese dan bakar lepas kita kukus untuk nampak warna keperang-perangan.

Ayam Kung Pao

Ini saya suka sebab resepi ni sesuai untuk berbuka dan sahur.Cepat sangat nak buat.Sesuai lah untuk sahur.Ala-ala chinese style.

Ok,selamat mencuba

(Visited 796 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge